مانی رهنما از هزینه های ضبط آلبوم گفت
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۶۶۹۰۵
به گزارش پارس نیوز، مانی رهنما نوازنده پیانو، مدرس و خواننده که شاگرد آهنگساز شاخص عرصه پاپ بابک بیات بوده و تا به حال آلبومهای "مرسدس"، "فصل پرواز"، "امیر"، "بغض"، "آخرین غزل"، "اعتراض" ، "آخرین غزل"، "کجا به خنده میرسیم"، "تموم شد ترانه" ، "من و تو"، "کجا به خنده میرسیم؟"، "دلواپس تو نیستم"، را منتشر کرده، معتقد است که فضای موسیقی بسیار شلوغ است تا آنجا که میتوان گفت در حال حاضر تولید آلبوم برای خواننده سودی ندارد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در حال حاضر به چه کاری مشغول هستید و چه آثاری تولید کردهاید؟
به تازگی آلبومی را منتشر کردهام که "با خودم میرقصم" نام دارد و در آن موسیقی جهانی "کانتری" و "راک" را با نوع خواندن ایرانی تلفیق کردهام. آن را دوست دارم؛ زیرا به نظرم با جنس خواندن من همخوانی دارد. میتوانم بگویم که به این اثر اعتقاد دارم.
از تبلیغات و فروش آلبوم هم راضی هستید؟
آلبوم "با خودم میرقصم" آنطور که بایسته و شایسته است تبلیغ نشده است. البته آقای علی اوجی تهیهکننده آلبوم، در این زمینه نهایت تلاششان را کردهاند، اما نظرم این است که این آلبوم استحقاق بسیار بیشتری دارد، به شرط آنکه اطلاعرسانی درستی درباره آن صورت بگیرد.
بازار آشفته موسیقی بر روند توزیع و فروش آلبومتان چقدر تاثیر داشت؟
به هرحال فضای فعلی موسیقی بسیار شلوغ است تا آنجا که میتوان گفت در حال حاضر تولید آلبوم برای خواننده سودی ندارد، مگر آنکه بودجه تولید آن توسط اسپانسر تامین شود تا خواننده از جیبش هزینه نکند. از طرفی وضعیت بد اقتصادی فضای نامناسبی را برای اسپانسرها ایجاد کرده است.
هزینه تولید آهنگ و آلبوم چقدر است؟
در سبکی که من فعالیت میکنم تولید یک ترک 12 تا 15 میلیون تومان هزینه دارد. با این حساب هزینه تولید یک آلبوم 200 میلیون تومان است.
شاید به همین دلیل است که بیشتر خوانندگان ترجیح میدهند تکآهنگ منتشر کنند.
قطعأ همینطور است؛ اما هدف ما موسیقی است که تاریخ مصرف نداشته باشد و به نظرم تولید تکآهنگ در این راستا کار مثبتی انجام نمیدهد. به طور کلی نمیتوان با تولید تکآهنگ اثری ماندگار ثبت کرد و تکآهنگ پس از مدتی محو میشود.
چرا در زمینه برگزاری کنسرت فعال نیستید؟
تعداد تهیهکنندگانی که در زمینه برگزاری کنسرت فعالند بیش از چهار، پنج نفر نیستند که خوب کار میکنند، اما متاسفانه فعالیت آنها محدود به یک نسل است. اتفاقأ چندی پیش یکی از وکلای تهیهکنندگان موسیقی را دیدم و به او گفتم در حال حاضر با کسی قرارداد ندارم و به آن وکیل گفتم در سبد موسیقی فلان شرکت آیا فقط باید خوانندگان جوان پسند باشند و فقط موزیک شش و هشت تولید کنند؟
نمیدانم چرا فضای موسیقی به "دانسینگ" و کاباره تبدیل شده است، یعنی زمانی که شما به کنسرت میروید با موسیقی کابارهای مواجهید و آهنگهای این چنینی میشنوید، البته مطمئنا در میان هنرمندان عرصه موسیقی افرادی هستند که کار با ارزش تولید میکنند و به همکارانم جسارت نمیکنم.
منبع: پارس نیوز
کلیدواژه: شاخص موسیقی تبلیغات بودجه پارس آلبوم ضبط پارس نیوز هزینه های مانی رهنما
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۶۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دوقلوهای اصفهانی آهنگ شیرازی منتشر کردند/داستان به روز رسانی شدن!
دریافت 7 MB
علی سعیدی خواننده و معلم آواز در گفتوگو با خبرنگار مهر ضمن ارایه توضیحاتی درباره تازه ترین فعالیت هایی که همراه با برادر دوقلوی خود محمد سعیدی در عرصه موسیقی انجام داده است، بیان کرد: به تازگی و پس از انتشار قطعه «بوگو چیطو شد» که با لهجه اصفهانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت، تک آهنگ جدیدی به نام «بلندبالا» براساس ترانه فولک شیرازی برای موسیقی الکترونیک و کمانچه تنظیم و منتشر کردیم. در این تک آهنگ که با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تهیه کنندگی مسعود عابدی و شعری از باباطاهر پیش روی مخاطبان قرار گرفته است، امیرمهدی مقدم تنظیم کننده، شهاب روحانی نوازنده کمانچه و امیرحسین محسنی گرافیست دیگر عوامل اجرایی را تشکیل می دهند.
وی افزود: قطعات فولکلوریک معمولا یک خط ملودی بیشتر ندارند مثل همین قطعه «بلندبالا» که خط ملودی اش یکی است ولی ما آمدیم آن را در اوج اجرا کردیم و ضمن حفظ ساختار ملودی به قطعه پرو بال دادیم. در انتخاب اشعار هم براساس ترجیع بند، دو بیتیها را انتخاب کردیم که «وحدت موضوع» ترجیع بند هم حفظ شود. در این چارچوب تلاش کردیم تا با در کنار هم قراردادن موسیقی الکترونیک در کنار ساز ایرانی، شرایطی را فراهم کنیم که مخاطب جوان و نوجوان موسیقی در این سالها با اتکا به یک قطعه به روز رسانی شده، ترغیب به شنیدن این قطعه موسیقایی مرتبط با موسیقی فولک ایرانی شود.
سعیدی در پایان بیان کرد: آن چه در این قطعه ارایه شده، ادامه همان قطعه قبلی است که براساس لهجه اصفهانی در حوزه فرهنگ عامیانه منتشر شده بود و ما این بار با محوریت شیراز آن را به مخاطب تقدیم کردیم. قطعه ای که به طور کامل محلی نیست اما دربرگیرنده رگه هایی از موسیقی پاپ است که مخاطبان امروزی جامعه را هم هدف گذاری کرده است.
برای شنیدن قطعه «بلند بالا» اینجا را کلیک کنید.
کد خبر 6096895 علیرضا سعیدی